رنـگ روغنی
مات، نیمه مات و براق
رنـگ اکریلیک
مات، نیمه مات و براق
ابـزار کـار
غلطک، قلمو، کاردک و ...
آمــوزش
آموزش، راهنمایی و ...
ابزار طرح چوب چیست ؟

ارسال شده در 3 سال پیش در دسته بندی موضوعی وبلاگ توسط Painter manager

ابزار طرح چوب چیست ؟

ابزار طرح چوب یا همون وود گرینر  Wood Grainer نوعی وسیله هست که در اکثر مواقع از جنس پلاستیک ساخته شده که به وسیله این ابزار شما میتونید گره های چوب رو توسط رنگ معمولی روی سطح های مختلف ( چوبی ، فلزی ) گه رگه چوب ندارن اجرا کنید .

این وسیله در سایز های مختلف وجود داره بعضی از ابزار های طرح چوب با دسته چوبی هست بعضیاشون بدون دسته و حالت مچی مانند هستند که حالا توضیحات کامل رو میگم خدمتتون .

ابزار طرح چوب

در عکس بالا این نمونه ابزار وود گرینر یا طرح چوب مچی هست که در سایز های مختلف وجود دارن . پشت این ابزار حالت شانه مانند داره که اکثر همه طرح چوب ها این شانه رو باید داشته باشه . حالا خدمتتون توضیح میدم که نوع اجرای کار با این ابزار و کارایی شانه پشتش برای چی هست

وود گرینر

در این عکس دوم میتونید ابزار طرح چوب دسته دار رو ببنید که باز در عکس سمت راست نمونه طرح چوب نا منظم هست و در نمونه سمت چپ طرح چوب منظم که شبیه عکس اول هست . پایین این ابزار شانه ای که در عکس اول دیدید رو میتونید داشته باشید و استفاده کنید .

ابزار طرح چوب رو میتونید با رنگ های آکریلیک یا روغنی و یا پلاستیک استفاده کنید . بستگی به تکنیک کاری که استفاده میکنید .

اکثرا برای این ابزار با رنگ آکریلیک استفاده میشه چون سرعت کار رو بیشتر میکنه .

آموزش :

شما هنگامی که میخواید طرح چوب روی سطحی ایجاد کنید اول باید سطح صاف باشه بعد باید یک دست رنگ اولیه رو روی سطح به صورت کامل بزنید که پوشش کلی بده توجه داشته باشید رنگ زیر باید مخالف رنگ رو باشه مثلا اگر ار رنگ سفید برای سطح زیر استفاده میکنید باید برای رو از رنگ تیره تری استفاده کنید . نباید رنگ ها شبیه هم باشن چون زیبایی طرح در انتهای کار کم میشه

رنگ اولیه رو با پوشش کامل میزنید و میزارید رنگ بین 12 ساعت تا 1 روز ازش بگذره تا سطح رنگ کاملا خشک بشه . بهتره برای این کار از غلطک رنگ استفاده کنید که بافت یکدست بهتون بده.

بعد از این مرحله حالا شما باید رنگ مخالف رو بزنید رنگ مخالف رو یک لایه پوششی میزنید روی سطح اما نباید زمان برای خشک شدن رنگ دوم بدید چون اگر رنگ خشک بشه دیگه ابزار روی اون کار نمیکنه .

رنگ رو میزنید و قبل از اینکه خشک بشه با شونه پشتیه ابزار روی سطح به صورت عمودی خط هایی ایجاد میکنید و بعد با روی ابزار روی سطح از بالا به پایین میکشید در جاهایی هم که میخواید گره چوب ایجاد بشه دستتون در حین حرکت یکبار به عقب و جلو میچرخونید که گره روی کار ایجاد بشه در بیشتر مواقع از ماده گلیز استفاده میشه قبل از زدن رنگ که سطح لغزندگی بیشتری داشته باشه برای راحتی حرکت ابزار و میتونید گلیز رو با رنگ آکریلیک هم قاطی کنید برای دیرتر خشک شدن رنگ آکریلیک

حتما به یاد داشته باشید هنگامی که کارتون با ابزار تموم شد زود اون رو با آب برای رنگ های پایه آب و تینر برای رنگ های روغنی بشورید که هیچ رنگی روی ابزارتون نمونه و برای استفاده های بعدی به مشکل نخورید .

این بود توضیحات کلی در مورد ابزار طرح چوب و در انتهای این صفحه میتونید فیلم آموزشی استفاده از ابزار وود گرینر یا همون طرح چوب رو ببینید.

لینک های کمکی :

اسفنج طبیعی ( دریایی ) چیست ؟

ابزار های مورد نیاز رنگ آمیزی منزل

چه ترکیب رنگی برای اتاق مناسب است ؟


دیدگاه ها

شما می توانید درگاه خود را در مورد این پست با استفاده از فرم زیر برای ما ارسال نمائید :

آخرین ویدیو هاویدیو های بیشتر

آیا نیاز به راهنمایی و یا کمک بیشتری دارید ؟

صفحه ما رو توی اینستاگرام فالو کنید و از اخرین خبر ها، نمونه کار ها، آموزش ها، جشنواره ها و ... ما با خبر بشید !


اینستاگرام پیگوکار