رنـگ روغنی
مات، نیمه مات و براق
رنـگ اکریلیک
مات، نیمه مات و براق
ابـزار کـار
غلطک، قلمو، کاردک و ...
آمــوزش
آموزش، راهنمایی و ...
ابزار های مورد نیاز رنگ آمیزی منزل

ارسال شده در 5 سال پیش در دسته بندی موضوعی آموزش توسط Painter manager

ابزار های مورد نیاز رنگ آمیزی منزل

ابزار های مورد نیاز رنگ آمیزی منزل

ابزار هار رنگ خود را از بهترین کیفیت انتخاب کنید که برای دفعات بعدی هم بتونید از اون ابزار های رنگ استفاده مجدد کنید .  شما میتونید از تجربیات ما استفاده کنید برای بالا بردن کیفیت اجرای رنگ روغنی و یا اجرای رنگ آکریلیک منزل یا محیط کارتون.

قلم مو رنگ یا برس های مصنوعی

چند منظوره ، عمر طولانی مدت و مناسب بودن برای رنگ های پایه آب ( آکریلیک ) . قلم هایی با موهای مصنوعی این کمک و قابلیت را به شما میدهد که شما بتونید از اون قلم برای طولانی مدت استفاده کنید ، چون قلم های رنگ با موهای طبیعی نیاز به نگهداری بالایی دارد. بهتر است چند سایز مختلف قلم رنگ خرید کنید که برای جاهای مختلف قابل استفاده باشد.

غلتک و سینی رنگ

برای دیوار های بزرگ از غلطک های بزرگ که عموماً در سایز های 20 سانت تا 25 سانت در بازار موجود هست استفاده کنید که البته 25 سانت بیشتر پیشنهاد میشه چون سطح بیشتری رو پوشش میده و سینی رنگ رو هم 25 سانت برای غلطک های بزرگ انتخاب کنید .

و برای سطح های کوچکتر مثل سطح های ستون مثل درب کمد ها و . . .  از غلطک های 5 الی 10 سانت استفاده کنید که اجرای راحت تری میتونن داشته باشن برای قسمت های کوچکتر و سینی این غلتک ها روو هم میتونید در سایز 10 سانت تهیه کنید .

آمادگی قبل از اجرای رنگ

اگر قبل از اجرای رنگ محیط اجرای رنگ را و ابزار های مورد نیاز رو آماده کنید در زمان رنگ کردن سرعت بیشتری دارید.

کاور نایلونی

هنگامی که شما میخواید محیط منزل رو با لوازم داخل رنگ کنید حتماً باید از کاور های نایلونی استفاده کنید برای پوشاندن لوازم منزل مثل مبل ها فرش ها بوفه ها و . . . ، با این کار شما از نشستن گرد و خاک ناشی از سمباده کاری و کار های دیگه روی لوازم جلوگیری میکنید . 

میتونید نایلون های مصرف شده رو جمع کرده و برای رنگ آمیزی بعدی منزل دوباره استفاده کنید.

کاردک

قبل از هر کاری شما باید اول سطح دیوار رو آماده کنید برای رنگ و نیاز به یک کاردک دارید تا اگر روی دیوار چیز هایی چسبیده شده یا خرابی هایی ناشی از ضربه وجود داره رو با کاردک بتراشید و سطح رو صاف کنید تا در صورت نیاز آماده بتونه کاری رو شروع کنید. مخصوصا برای ترک های دیوار باید اول با کاردک اون ها رو باز تر کنید تا بتون توی درز دیوار بتونه بشینه.

سمباده ورقی یا سمباده مکعبی

هنگامی که شما میخواهید شروع به رنگ کاری کنید ، چه از رنگ آکریلیک و چه از رنگ روغنی استفاده میکنید باید حتماً کل سطح دیوار رو خش سمباده بزنید این کار باعث میشه که رنگ جدید روی رنگ قدیم راحت تر بشینه و سطح زیر چسبندگی بهتری داشته باشه . برای خش سمباده زدن بهتره از سمباده های کاغذی که برگی فروخته میشن استفاده کنید . اما برای سمباده کردن قسمت های بتونه کاری شده بهتر هست از سمباده های مکعبی و یا پایه سمباده استفاده کنید.

پارچه های جذب کننده و قلم مو گرد و غبار

هنگامی که شما سمباده کار میکنید در محیط گرد غبار ایجاد شده و روی تمامی سطوح میشینه . شما بهتر هست قبل از شروع رنگ کاری حتماً از پارچه های نم دار برای جمع کرد گرد و غبار روی دیوار استفاده کنید که این گرد و غبار با رنگ روی دیوار مخلوط نشه و بهتر هست در پایان سمباده کار با یک برس یا قلم خاک های سمباده ای که روی زمین ریخته شده رو جمع کنید تا در هنگام خشک شدن رنگ گرد و غبار ناشی از رفت و آمد روی رنگ خیس دیوار نشینه . از جاروی برقی هم می توان برای این کار استفاده کرد.

نوار چسب کاغذی

هنگامی که شما در حال رنگ هستید قسمت هایی هست که نمیخواید رنگ بشه مثل کلید و پریز ها ، قرنیز ها و شیشه ها و . . . در این مواقع بهتر هست شما از نوار چسب کاغذی استفاده کنید که این چسب های کاغذی در سایز های 2.5 سانت و 5 سانت بیشتر قابل استفاده هستند .

همزن رنگ دستی یا چوب رنگ

زمانی که رنگ با دستگاه کامپیوتری رنگ ساخته میشه یا با اصطلاح تینت Tint میشه رنگ رو داخل دستگاه همزن برقی رنگ میزان تا تمامی رنگ دانه های رنگ با رنگ اصلی ترکیب بشه و موقعی که شما رنگ رو برای اجرا به خونه میارید رنگ کمی ته نشین شده و شما باید حتماً رنگ رو با همزن دستی رنگ هم بزنید که تمامی رنگ های داخل قوطی که کمی از هم جدا شدن با هم کامل مخلوط شوند . ابن کار باعث میشه رنگ شما هنگام اجرا دقیق و بدون مشکل باشد .

نردبان (مناسب اجرای رنگ )

داشتن نردبان برای رنگ کردن یک اتاق کمک زیادی میکند . نردبان میتوانید به قسمت هایی که در بالا و در فاصله دور است دسترسی شما را بیشتر کند مخصوصاً برای قسمت هایی لبه بین دیوار و سقف .

دسته بلند غلتک ( دسته تلسکوپی غلتک )

 زمانی که شما با غلتک دیوار یا سقف رو میخواید رنگ کنید دسته بلند غلتک این کمک را به شما میکند که دیگه نیاز نباشه برای سطوح بزرگ دیوار یا سقف بالای نبردبان بردید و سرعت و دقت کار شما رو هم بیشتر میکنه استفاده از دسته تلسکوپی غلتک.

غلطک های کمکی

زمان هایی هست که شما برای رنگ کردن قسمت های کوچک مثل ستون ها درب کمد دیواری ، میز و . . . لوازم های دیگر نیاز به ابزار رنگی دارید که این ابزار راحت روی سطح کار شما بشینه و جا بشه برای این موارد شما بهتر هست از غلطک های کمک ( غلتک رنگ 10 سانت و غلطک رنگ 5 سانت ) استفاده کنید .

سطل یا ظرف خالی

زمانی که شما نیاز به شستشوی لوازم نقاشی دارید حتماً باید یک ظرف آب داشته باشید که بتونید تک تک ابزار هاتون رو داخل آب گذاشته ( برای مدت 10 دقیقه ) و بعد با شیر آب اون ابزار ها رو شستشو کنید . هنگامی که شما ابزار رو داخل سطل آب میزارید بیشتر رنگی که داخل ابزار هست آروم آروم خارج میشه و در سرعت شستن ابزار به شما کمک بیشتری میکند.

کاتالوگ رنگ آکریلیک

آموزش شستشوی ابزار رنگ

ترکیب کامپیوتری رنگ

کپی مطالب فقط این صفحه با ذکر منبع بلامانع می باشد .


دیدگاه ها

شما می توانید درگاه خود را در مورد این پست با استفاده از فرم زیر برای ما ارسال نمائید :

آخرین ویدیو هاویدیو های بیشتر

آیا نیاز به راهنمایی و یا کمک بیشتری دارید ؟

صفحه ما رو توی اینستاگرام فالو کنید و از اخرین خبر ها، نمونه کار ها، آموزش ها، جشنواره ها و ... ما با خبر بشید !


اینستاگرام پیگوکار